Zakres oferowanych usług.

Wczesna diagnostyka neurologopedyczna oraz stymulacja rozwoju noworodków i niemowląt.

Rehabilitacja mowy u osób z zaburzeniami o typie afazji (po udarze mózgu);

Profilaktyka zaburzeń artykulacyjnych, nieprawidłowości pokarmowych i zgryzowych.

Terapia umiejętności komunikacyjnych dzieci z zespołami wad wrodzonych oraz z różnymi zaburzeniami rozwojowymi m.in. autyzmem.

Terapia dzieci z utraconą możliwością komunikacji (po incydentach mózgowych).

Terapia wad artykulacyjnych, (seplenienie, rotacyzm, mowa bezdźwięczna, inne);

Terapia zaburzeń mowy wynikających z nieprawidłowego funkcjonowania ośrodkowego układu nerwowego (opóźnienia rozwojowe, alalie, dysfazją -zaburzeniem rozwoju mowy u dzieci wynikające z patologii mózgu tzw. dysfazja rozwojowa, gdy przyczyna zaburzeń rozwoju zaistniała przed początkiem rozwoju mowy lub tzw. dysfazja nabyta - na skutek uszkodzenia prawidłowo rozwijającego się mózgu, tj. w trakcie procesu rozwojowego). Inne);

Terapia wcześniaków, noworodków, dzieci z nieprawidłowej ciąży i nieprawidłowego porodu (stymulacja funkcji pokarmowych, odruchów orofacjalnych), specjalistyczne porady dlarodziców dotyczące wspierania ich kompetencji wychowawczych, masaż logopedyczny, zabawy stymulujące rozwój mowy.

Wczesna nauka czytania.


Wczesne rozpoznanie i ukierunkowanie działań terapeutycznych u osób z:

Afazją.

Zaburzeniem mowy polegającym na częściowym lub całkowitym utracie umiejętności budowania i rozumienia tekstów słownych na skutek uszkodzenia ośrodków mowy dominującej półkuli mózgu, po przebytym udarze krwotocznym lub niedokrwiennym.

Dyzartrią i anartrią.

Zaburzeniem mowy charakteryzującym się zaburzeniami artykulacji dźwięków na skutek uszkodzenia ośrodków i dróg unerwiających narządy mowne tj. artykulacyjnych, fonacyjnych, oddechowych.

Urodzonych przedwcześnie:

  • obniżonym napięciem mięśniowym;
  • objawami niespecyficznymi np. cechami autystycznymi z niepełnosprawnością intelektualną;
  • z zaburzeniami mowy;
  • z trudnościami w czytaniu i pisaniu;
  • z zaburzeniami procesów funkcji pokarmowych;
  • ze słabymi odruchami orientacyjnym.


Badanie neurologopedyczne niemowląt:

Diagnoza neurologopedyczna - funkcjonalna diagnostyka rozwoju dziecka .
Szczególnie zapraszam mamy z najmłodszymi jeśli urodziły się:

  • przedwcześnie[ wcześniaki];
  • w wyniku cesarskiego cięcia;
  • niską liczbą punktów Apgar i niską wagą urodzeniową;
  • innymi powikłaniami okołoporodowymi;
  • obciążeniami dziedzicznymi;
  • niedotlenieniem;
  • cechami wad wrodzonych;
  • rozwojem, który niepokoi rodziców (zwłaszcza w zakresie zabawy, nawiązywania przez dziecko kontaktu z najbliższym otoczeniem, komunikowania się) .


Neurologopeda zbada i oceni:

  • słuch fizyczny dziecka;
  • budowę twarzoczaszki i aparatu mowy (np. języka, wędzidełka);
  • odruchy ustno-twarzowe (otwierania ust, ssania, przełykania, szukania,i inne);
  • percepcję wzrokową i percepcję słuchową;
  • wrażliwość na bodźce dotykowe;
  • sposób komunikowania się i reakcji na otoczenie.

Dostrzeżenie ewentualnych nieprawidłowości pozwoli na szybkie ukierunkowanie działańterapeutycznych

Kontakt


Imię

Email

Wiadomość

Joanna Krzyżanowska

(właściciel, terapeuta wiodący)

Neurologopeda, pedagog dyplomowany, specjalista wczesnej interwencji klinicznej, neuroterapeuta, terapeuta i diagnosta integracji sensorycznej, specjalista Metody Warnkego i Metody lateralnej; trener Eeg biofeedback, trener uwagi wzrokowej metodą Eye-tracking, terapeuta ręki I i II stopnia.

Tel.: 604 991 891


Małgorzata Nitko

Neurologopeda, specjalista wczesnej interwencji klinicznej, specjalista Metody Warnkego i Metody lateralnej; trener wzroku; terapeuta ręki I i II stopnia, terapeuta dysleksji.

Tel.: 608 654 229