Zakres oferowanych usług.
Wczesna diagnostyka neurologopedyczna oraz stymulacja rozwoju noworodków i niemowląt.
Rehabilitacja mowy u osób z zaburzeniami o typie afazji (po udarze mózgu);
Profilaktyka zaburzeń artykulacyjnych, nieprawidłowości pokarmowych i zgryzowych.
Terapia umiejętności komunikacyjnych dzieci z zespołami wad wrodzonych oraz z różnymi zaburzeniami rozwojowymi m.in. autyzmem.
Terapia dzieci z utraconą możliwością komunikacji (po incydentach mózgowych).
Terapia wad artykulacyjnych, (seplenienie, rotacyzm, mowa bezdźwięczna, inne);
Terapia zaburzeń mowy wynikających z nieprawidłowego funkcjonowania ośrodkowego układu nerwowego (opóźnienia rozwojowe, alalie, dysfazją -zaburzeniem rozwoju mowy u dzieci wynikające z patologii mózgu tzw. dysfazja rozwojowa, gdy przyczyna zaburzeń rozwoju zaistniała przed początkiem rozwoju mowy lub tzw. dysfazja nabyta - na skutek uszkodzenia prawidłowo rozwijającego się mózgu, tj. w trakcie procesu rozwojowego). Inne);
Terapia wcześniaków, noworodków, dzieci z nieprawidłowej ciąży i nieprawidłowego porodu (stymulacja funkcji pokarmowych, odruchów orofacjalnych), specjalistyczne porady dlarodziców dotyczące wspierania ich kompetencji wychowawczych, masaż logopedyczny, zabawy stymulujące rozwój mowy.
Wczesna nauka czytania.
Wczesne rozpoznanie i ukierunkowanie działań terapeutycznych u osób z:
Afazją.
Zaburzeniem mowy polegającym na częściowym lub całkowitym utracie umiejętności budowania i rozumienia tekstów słownych na skutek uszkodzenia ośrodków mowy dominującej półkuli mózgu, po przebytym udarze krwotocznym lub niedokrwiennym.
Dyzartrią i anartrią.
Zaburzeniem mowy charakteryzującym się zaburzeniami artykulacji dźwięków na skutek uszkodzenia ośrodków i dróg unerwiających narządy mowne tj. artykulacyjnych, fonacyjnych, oddechowych.
Urodzonych przedwcześnie:
obniżonym napięciem mięśniowym; objawami niespecyficznymi np. cechami autystycznymi z niepełnosprawnością intelektualną; z zaburzeniami mowy; z trudnościami w czytaniu i pisaniu; z zaburzeniami procesów funkcji pokarmowych; ze słabymi odruchami orientacyjnym.
Badanie neurologopedyczne niemowląt:
Diagnoza neurologopedyczna - funkcjonalna diagnostyka rozwoju dziecka .
Szczególnie zapraszam mamy z najmłodszymi jeśli urodziły się:
przedwcześnie[ wcześniaki]; w wyniku cesarskiego cięcia; niską liczbą punktów Apgar i niską wagą urodzeniową; innymi powikłaniami okołoporodowymi; obciążeniami dziedzicznymi; niedotlenieniem; cechami wad wrodzonych; rozwojem, który niepokoi rodziców (zwłaszcza w zakresie zabawy, nawiązywania przez dziecko kontaktu z najbliższym otoczeniem, komunikowania się) .
Neurologopeda zbada i oceni:
słuch fizyczny dziecka; budowę twarzoczaszki i aparatu mowy (np. języka, wędzidełka); odruchy ustno-twarzowe (otwierania ust, ssania, przełykania, szukania,i inne); percepcję wzrokową i percepcję słuchową; wrażliwość na bodźce dotykowe; sposób komunikowania się i reakcji na otoczenie.
Dostrzeżenie ewentualnych nieprawidłowości pozwoli na szybkie ukierunkowanie działańterapeutycznych
Kontakt
Joanna Krzyżanowska
(właściciel, terapeuta wiodący)